2011/01/22

Japonyanin butce acigi

Haberlerde cikan butce aciginin cok daha ciddi oldugu soyleniyor, ozellikle yaslanan nufus en buyuk borclanma merkezi. Cunku emekli olanlara odenecek para normalde calisan genc nufustan temin ediliyordu. Ama genc nufusun yeterli olmayisi ve genclerin genel olarak part time calismasi bu yuzden de vergi odememesi cok buyuk sorun. Su anda KDV %5 ama son 3 yildir surekli yukseltilmesinden bahsediliyor, bence firsat bu firsat yukseltilir gibi geliyor. Turkiyede %18 olan kdv ile kiyaslayinca cok dusuk bi miktar. Japonyada bu kadar dusuk olmasini tek sebebi herkesin ama herkesin vergi vermesidir. Hani fis almayayim indirm yap olayi varya, hihh iste o burda istisnasiz hic bi yerde yok, bu gune kadar fi vermeyen dukkan hic gormedim, hatta seyyar saticilarinda bile vardi, adam arabada krep satiyordu ama fis verdi, tabi ben sok oldum, ne guzel bi ahlak. keske bizde verginin devlete hibe degilde bize hizmet icin yapilan bi yatirim oldugunu anlayabilsek diyorum ve sizi haber ile basbasa birakiyorum

haberimiz Heberturkden alintidir.

Japonya'nın bütçe açığı derinleşecek

Japonya'nın bütçe açığının 2020 yılında 280 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Japon hükümetinin resmi verilerinde yer alan bu rakam beklenenden daha kötü çıktı. Hükümet 2020 tarihinde bütçe açığını kapatıp fazla vermeyi hedeflemişti.

Japonya'nın bütçe açığı, ekonomisinin büyüklüğüne kıyasla, sanayileşmiş ülkeler arasındaki en yüksek açık. Bugün açıklanan veriler de ülke ekonomisi ile ilgili karamsarlığı arttırdı. Ülkenin kamu borcunun ekonomisinden iki kat fazla olduğu görüldü. Nüfusun yaşlanmasının da sosyal güvenlik harcamalarının artması anlamına geleceği belirtiliyor.

Maliye Bakanı Kaoru Yosano, ülke ekonomisinin kritik bir durumda olduğunu ve reform yapılmazsa yatırımcıların güvenini yitirebileceğini söyledi. Japonya Başbakanı Naoto Kan da, bütçe açığının kapatılması için yüzde 5'lik tüketim vergisinin arttırılmasını gündeme getirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder