2011/01/05

Japonyada ogrenci olmak ne kadar pahali?


Japonyada ogrenci olmak ne kadar?
Kolay degil dunyanin en pahali ulkesi olan Japonya ve
Japonyanin en pahali sehri olan Tokyoda yasaiyoruz
Aaahhh ahh
kimseler inanmaz ne kadar pahali olduguna
Bazen arkadaslara anlatiyorum
sadece bir tane domatesin fiyati 2 lira diye guluyorlar yaa
simdi ben buraya japonyaya ogrenci olarak geldiginiz takdirde
yapacaginiz masraflari yazmaya calisacagim
tabii ki kisiden kisiye degisir ama
en azindan kafanizda bi tablo olusmasi icin iyi olur diye dusundum
( fiyatlar da oynama olabilir ben bugun kuru ile hesapladim,
gerci cok fazla degismez ama yine de bilginz olsun)
1. bilet parasi
Istanbul - Tokyo ucak bileti 2.500lira
2. ev kirasi kalacak yer
Tokyo da 18m2 ev, bir oda, banyo, wc, minicik bi tezgah mutfak niyetine,
cok da iyi sayilmayacak ahsap bi ev ki
bu ev benim evim aylik ( 60.000 yen )1.200 lira
En onemlisi bu evi kiralarken verdiginiz savas
japon bi kefil bulmazsaniz evi size vermezlerrrr
evi begendiniz, kefil buldunuz ( artik size kim kefil olacaksa )
ben kendimi yazayim
kefil bi japon arkadasi yaptim ve kabul ettiler ( her japonu kabul kabul etmiyiyorlar)
evin kirasi 60.000
bir aylik emlakciya 60.000
bir aylik depozito 60.000
bir aylik ev sahibine hediye size evini kiraya veriyorya onun icin 60.000
bi de kira 60.000
arti sigorta 30.000
topalayin bakalim kac etti
330.000
bu parayi eve tasinmadan once ayarlamaniz gerekiyor
tamam tamam aglamayin beee
is basa dusunce pasa pasa o para ayarlaniyor canlarim
sokakta kalamayacaginiza gore ayarlamaktan baska care yok
borc harc bizde ayarladik anlayacaginiz
eve tasindik
sonra bi de onun icini duzmek var
en az bi 100.000 gozden cikarin derim size
Eger yurtta kalirsaniz bu miktar yari yariya dusebilir
bi arkadasimin kaldigi yurt aylik 30.000yendi
ben ozellikle banyo ve wc konusunda pek paylasmayi seveyen biri oldugumdan
ve yurtlarda kullanilan mutfagin hemen hemen asyalilar tarafindan isgal edilmis olmasi
bunun da asya kulturune ve kokusuna karsi dayanamayan benim icin yeterli sebeptir
ucuz olsunda katlanirim diyorsaniz siz bilirsiniz
yurt alternatifi disinda geust hauselar da var
bir suru insanin ortak kullandigi yerler
yurt gibi ama ogrencilerin degilde normal insanlarin kaldigi yerler
parasi olmayan insanlarin kaldigi yerler
3. Okul
Japonca okulu
shinjukudaki normal bi japonca okulu ( vize almayan sadece dil egitimi veren okul)
hafta ici her gun sabah 9:00dan oglen 12:00ye kadar olan okul ( 50.000yen 1.000 lira
eger vizeniz okul aliyorsa, yam tesekkullu bi universte icin gerekli okul
benim gittigim sabah 9:00 aksam 16:00
okul yillik 1.000.000 yen ( bir milyon yen ) 20.000 lira ( 20 milyar )
kardesimin gittigi okul yillik 950.000 yen 19.000 lira ( 19 milyar )
4. yemek
Gunluk yemek masrafi olarak en az 3.000 yen yani 60 - 80 lira ayirin
saka yapmiyorum
cunku ogrencisiniz
evde yemek yapma ihtimaliniz coook dusuk
disarda yerseniz en az ogun basina 1000yen ayirsaniz bile yetmeyebilir,
bu da size aylik en azindan 40.000yene 800 lira gibi bi miktara patlar
evde yaparsaniz daha ucuza gelir ama bunun icin
zamaninizin ve en onemlisi yeteneginizin olmasi gerek
tabi evde yapinca bedava olmayacak,
sebze almaniz gerekiyor, malzeme almaniz gerekiyor
5. yol parasi, ulasim
okula gideceksiniz, ve ya ne bileyim mutlaka ulasim araclarini kullanacaksiniz
japonyada ev ve okulunuz disindaki yerlere ogrenci indirimi uygulanmiyor malesef
benim evden okuluma kadar ki
mesafe 45. dakika odedigim para aylik 8.000 yen civari 150lira
yapiyor
bu miktar kac tren degistirdiginiz ile ilgisi var
mesela sadece metro kullanilirsa fiyat o kadar artmaz ama
metro ile tren kullanilirsa fiyat artiyor
tek tren kullanilirsa mesafe uzak olsa bile fiyat o kadarda artmaz yani
burslu gelen arkadaslar icin sorun olmasa gerek
zaten okul parasi yok
aldiklari para onlarin burda cook rahat yasamasini saglar
aslinda daha da var ama bugun yoruldum sonra yazarim
optumm

2 yorum:

  1. Bi sorum var. Biz arkadaşımla gelmeyi planlıyoruz toplam 10 milyar vericez orda 1 ay nasıl geçiniriz yani iyi yaşarmıyız herşeye para yetermi

    YanıtlaSil
  2. Bi sorum var. Biz arkadaşımla gelmeyi planlıyoruz toplam 10 milyar vericez orda 1 ay nasıl geçiniriz yani iyi yaşarmıyız herşeye para yetermi

    YanıtlaSil