2011/01/05

Japonyada ogrenci olabilmek 1.

Hep sorulan soru
Neden Japonya?
Nasil geldin japonyaya?
Japonca zormu?
Okul nasil oldu?
bunun gibi daha bir suru soru
Aslinda ben bile bilmiyorum nasil geldigimi, neden geldigimi

Soyle anlatayim en iyisi
Oncelikle
Japonyaya nasil gelinir?
tabi bir suru yolu var bunu
ama ben kendi bildiklerimi anlatayim
1. Burda yasayan babaniz ve ya anneniz vardir, sizin de yasiniz 18den kucuktur
japonyada kalma statusu uygundur, yani vizesi vardir

o sizi yanina alir, onun vizesi ile burda kalma hakkini elde edersiniz
buraya geldikten sonra okul icin calismalara baslarsiniz
bu kolay bi yol ama sartlar cok kisitli
yasiniz tutmazsa olmaz,
zaten burda yasayan aileniz varsa
gelipte benim blogumu falan okumazsiniz diye tahmin ediyorum
ayrica aileniz vizesi varsa buyuk ihtimalle sizi zaten yanina almis olur
bence oyle olmasi gerekiyor etik olarak
neyse offff konu yine gitti tamam topluyoruz
o sizi kendi vizesi uzeriden yanina alinca
eger okul icin aceleniz varsa bi japonca okuluna gidip tam bir dil egitimi alirisiniz
gerci kanji falan ogrenmeniz icin kusura bakmayin ama
okula gitmekten baska bi sansiniz yok zaten
evde ogrenebileceginiz gercegide olmakla beraber
bu sizi normal bi ogrenci seviyesine malesef getiremez

o yuzen siz en iyisi pasa pasa okula gidin derim ben
gecenlerde calistigim yere grup geldi
erkeklerin hepsi yabanci
kizlar japon ( yabanci meraklisi japon kizlar baska bi yaziya )
bi tane Turk arkadasla tanstik
onun babasi burda isciymis
sonra cocuk liseyi bitirince onuda yanina almis
simdi japonca okuluna gidiyormus
ne yapsam diye dusunuyordu
anladigim kadari ile pek okul meraklis degildi, daha cok
eglen cos, hayat bos
felsefesini savunuyor gibi geldi bana
dans okuluna gidiyormus

dedim eger sevmedigin bi bolumu sadece okula gitmis olmak icin secme
dansi seviyorsan gelistir kendini
en azindan iyi yaptigin bi sey olsun
sonra dedi baska zaman daha detayli konusabilirmiyiz
dedim basim ustune ne zaman istersen ( boylede yardim severimdir hani )
ilk yolumuz bu sonra devam ederiz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder