2011/01/10

Japonya da ogrenci olabilmek 2

Gecen gun Japonyada ogrenci olabilmenin yollarini yazmaya baslamistim
Bugun de benim bildigim ikinci yolu yazacagim
Aslina bakarsaniz gecen yazdigim Japonyada ogrenci olmak ne kadar pahali?
yazida acaba dedim cok mu abarttim?
millet o rakamlari gorunce kesin gozleri korkmustur, acaba silsem mi dedim
ama onlar benim durumumdaki birisinin cok rahat harcayabilecegi miktardi,
bilmekte yarar var diye dusundum, silmekten vazgectim
2. Turkiyede her yil Japon buyuk elciligin actigi sinavlara katilip,
kazanmak ve gelmek
yanliz sinav sartlari cok ama cok zormus
her yil 2.000e yakin muracata karsilik sadece bir veya iki kisi kazanabiliyormus
bunuda dusunun artik kim bilir kac sarti var
basvurular hem lisans hemde mastir hemde doktora seviyesinde oluyormus
son bes yil icinde japonyada Turist statusu disinda bulunmamis olmak
super ingilizce bilmek
japonca bilmek
konunuzun ilginc olmasi ve
sizinde konunuzda birikiminiz olmasi iyi olurmus
ekonomiden biyolojiye her turlu basvuru gecerliymis
ben buna basvurmadigim
hatta Turkiyede iken bu konu ile ilgili hic bir bilgimin olmamasi sebebi ile
tum bunlar kulaktan dolma bilgilerdir
en guzel,en aciklayici bilgiyi Japon buyuk elciliginden,
Japon konsolosluklarindan alabilirsiniz
Eger amaciniz iyi bir egitimse bence burs imkanini denemekten cekinmeyin
Cunku maddi sorunlariniz varken hic bir sekilde kendinizi egitiminize veremezsiniz
Ben burda cok ogrenci biliyorum, kendi imkanini zorladigi icin
yol parasi olmadigi icin okula godemeyen,
geceleri calisip, sabahlari okula giden
o yuzden bana cikmaz nasil olsa demeyin ve
kesinlikle burs imkanlarini zorlayin derim size

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder