2011/01/18

Japonyada Cep Telefonu sahibi olmak

Japonyada cep telefon sahibi olabileceginiz
3 buyuk sirket var
bunlarin disinda bir kac sirket daha var sanirim
ama cok kucuk olmalari sebebi ve benim onlardan birisine henuz rastamamis oldugumdan
onlari malesefe yazamayacagim
oncelikle bir seyi hatirlatmak istiyorum
japonyada cep telefon alirken nokia falan diye degilde
oncelikle hangi sirketten alacaginiza karar veriyorsunuz
nasil yani? dediginizi duydum ve hemen onu yaziyorum
oncelikle Docomo, Au, Softbank
once hangisini almak istediginize karar veriyorsunuz
bizimkisi gibi bir telefon alipta istediginiz hatti kullanamiyorsunuz
ve telefonlar hemen hemen hepsi faturali telefon,  
aa yok ben kontorlu isterim derseniz
hic panik yok, o da var canim
ama kullanan insan sayisi yok denecek kadar az ve fiyat olarak normalden pahaliya geliyor
ayrica belirteyim ki japonyada cagri atmak gibi bi durum soz konusu degil
( o ne oyle atesle haberlesmek gibi caldir kapat hic hos degil valla,
birine cagri atarsaniz sizi hemen arar beni aramissin hayirdir diye bilmekte yarar var tabii )
Diyelim ki Docomo almak istiyorsunuz ve japonyada kalmak icin yasal vizeniz var
bu ogrenci vizesi olur,
calisma vizesi olur
evlilik vizesi olur sorun degil onemli olan yasal olarak vizeniz varsa yeterli
Docomo bayiiye gidip ben telefon almak istiyorum diyorsunuz ve seruven basliyor
Size bi katolog verecekler
o katologdan telefon begeneceksiniz,
istediginiz ozelliklerdeki telefonu buldunuz, bunu istiyorum diyorsunuz
sonra size plan hazirliyorlar
sabit ucret ne kadar olacak?
ne kadar konusacaksiniz?
mail kullanim seviyeniz ne olacak?
internet kullanmak isteyip istemediginiz? sinirsiz paket istermisiniz?
gibi bir suru soru
kararinizi verdikten sonra
en onemli konu para!
ne kadar odeyeceksiniz?
para odemiyorsunuz bu seferlik benden!
demeyi cok isterdim ama bi kismi dogru
para odemiyorsunuz
2 yillik anlasma yapiyorsunuz
2 yil boyunca ayni hatti kullandiginiz surece telefona ucret odememis oluyorsunuz
yani bedavaya telefon sahibi olacaksiniz
cok guzel dimi?
yooo
kazin ayagi oyle degil canim benim
2 yil ayni telefonu kullanacaksiz
degistirmek yok
baska bi hatta gecmek yok
eger kirilirsa kaybolursa bellirli bi ucret karsiligi tamir ediliyor ve ya yenisi veriliyor
diyelim ki 2 yil dolmadan iptal ettirmek istiyorsunuz,
telefon ucreti 24 aya ( 2 yila ) bolunup kullandiginiz ay sayisi cikarilip sizden odeme talep ediyorlar
telefon 2400lira diyelim bunu 24e bolelim,
kac cikti? bir ay icin 100 lira
siz telefonu aldiktan 5 ay sonra kapattirmak isterseniz 2400 - 500 = 1900 odemek zorundasiniz
gordugunuz gibi kimse size bedava telefon falan dagitmiyor
zaten siz 2 yil pasa pasa o telefonu kullanirsaniz
zaten o sirket sizden kullandiginiz telefon ucretini fazlasi ile cikarmis olur
2 yil ayni telefon kullanilirmi diye ic gecirmeyin
Japonyada telefonunuzla hava atamazsiniz, bu size belirli bi statu yuklemez
cunku nakit bi odeme olmadigi icin herkes her markaya sahip olabilir
o yuzden takmayin kafanizi canlarim benim
opuyorum

2 yorum:

  1. bu japonlar yokmu bu yazini okurken icime gina geldi olmaz olsun japon cell. XD

    YanıtlaSil
  2. Yakında japonyaya geleceğim beni ağarlarsın dimi

    YanıtlaSil