2011/01/26

Sayonara Fatsa ( Belgesel ) benim yorumum

daha once yazdigim Sayonara Fatsa da yorumyapamamistim.
cunku yazi bekledigimden cok daha fazla uzun surdu
simdi gelelim ben ne dusunuyorum bu konuda
oncelikle

1.nagoyada genellikle fatsalilarin yasadigi dogru
coguda isinde gucunde insanlar
yaptiklari si cok agir
japanlarin yapmadigi pis isleri, agir isleri yabancilar yapiyor
Turklerin genelde yaptigi is belli
ev yikma, araba parcalama gibi gibi


2.ev yikma, araba parcalama islerinde calisanlarin cogu yabanci
cunku japonlar da butun gelismis ulkelerdeki gibi agir is yapmayi sevmiyorlar ve yapmiyorlar
eskinden yani 10 sene kadar once harika para kazandiklari doru
ama su an da eskisi gibi para kazanilmasi mumkun degil gibi
cunku kriz sandiginizdan cok kotu etkiledi burayi
simdi satlarin daha zor olmasina ragmen kazanilan para eskisine ragmen daha da az



3. yazida da belirtilen sigara makinleri soymak, icecek makineleri soymak gibi isleri
cete halinde yapiyorlarmis, ayrica yapanlar sadece fatsalilar da degil,
sanirm kilidi 90 saniyede acamazlarsa birakiyorlarmis  cunku yakalanma riski cok fazlaymis
simdi siz diyeceksiniz ki nerden biliyorsun sen bunlari yoksa!!!
yok canim oyle degil
daha once calistigim restoranta birisi geliyordu
issiz, sagda solda yatiyordu,
ustu basi perisan haldeydi
arada gelirdi, konusurduk falan
sonra bi ara ortadan kayboldu
6 ay falan sonra geldi
kiyafetler o bicim, parayi bulmus yani
konusmaya basladik
anlatti iste orda bu isleri yapan ceteye girmis
neyse anlatti yani kisaca
ya yakalanirsan dedim
surunmekten iyidir dedi
sonuclarini goze almis insanlar


4. Japonyada daha once cikan haberlerde
Nagouada islenen suclarda yabanci oranlarini acikladir
tahmin edebiliyormusunuz?
1. Cin
2. Kore
3. Turkiye
dusunebiliyor musunuz?
japonyada hepi topu kac kisiyiz ki
bu kadar buyuk bi oran olsun
daha sonra baska bi yetkili ile gorusme firsatim olmustu
ona sordum
dedim ki
biz japonyada sayi olarak cok az olmamiza ragmen
nasil olurda suc isleyenler arasinda 3. oluruz dedim
isin asli soyleymis
megersem bizimkiler cete olarak kahve makine soyuyorlarya
1. suc cete kurmak
2. kamu malina zarar vermek
3. suc hirsizlik
4.kacarken fazla hiz
5.
6.
boyle devam ediyor, yani bi makine soyarken ortalama 10 kadar suc islenmis oluyor
boylece bizim becerikle vatandaslarimiz cok buyuk bi basari elde etmis oluyorlar
daha onceki baska bi habere gore
daha once bunlar makineleri soyus, kacarken polise yakalanmislar,catisma cikmis,
bi polis bi de turk olmus diye duydum

5. yapilan evliliklerle ilgili olarak o kadar cok sey yazmak istiyorum ki offf off
yok efendim cok efendim hanimefendilermis de yok efendim saygililarmis da
yemisim onlarin saygisini sevgisini
japonlari tanimasam yani inanirim
benim de etrafimd bir suru japonla evli insan var
bi kere en gicik oldugum sey
Turk ailelerin japon gelinlere gosterdigi musaama
turk kizlari deli gibi cirpinsan da yaramaz ama
yemek yapsa begenmezler
temizlik yapsa begenmezler
sofra kursa yaranamazlar
japon oldumu
sofraya bi tabak koyar ondan iyisi yok
benim de akrabalrimda cok var japon gelin malesef
bi animi anlatayim
bayram ziyareti
her seyi turk yengem yapti
temizligi,tatlisi,tuzlusu,ikrami
misafirlerle igilendi
japonda oyle oturdu butun gun
sonra misafirler geldi falan
kaynana her gelene japonu ovdu
yok guler yuzlu
yok sicakkanli
yok iyi niyetli
yok hizmetkar
ben de aksama dogru dayanamadim
dedim teyze
bu kiz bugun ne yapti? hii
ne yapti
butun gun oturmaktan baska
ayip yaa ayip
yazik su kiza butun gun cirpindi
bi tesekkuer eder insan
dedim ve ohhhh rahatladim dedim
konuya donersek kimse bana japonlari ovmesin lutfen
biz biliriz kimin  neden kiminle evlendigini
ben bu gune hic bir erkek gormedim tamam mi
asik olmusta evlenmis
japonlarla evlilik konusunu ayrica yazacagim ve uzun uzun yazacagim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder