2011/03/14

Japonyada deprem, tsunami 3. ve 4. gunu

Depremin ucun gunuydu dun ,
Dun Japonyada son durum olarak
Turkiyeden Akut, Kizilay, IHH insani yardim ekibi, Kimse yok mu? dernegi geldi
En son aldigim haber IHH ekibi gelir gelmez bilgi alisverisinden bulunduktan sonra deprem bolgesi olan Sendai'a yola cikmislar
Ben en hizli bilgiye Twitter dan ulasiyorum
Sizlerede kullanmanizi tavsiye ederim
Deprem bolgesi Sendaida 25 Turk arkadasin oludgunu ogrendik
Ustelik bunlardan birisi 8 aylik hamile
bu daha cok uzulmemize sebep oldu
Evler cok buyuk hasar gordugu icin herkesi spor salonunda toplamislar
Allah yardimcilari olsun, onun disinda yine ayni bolgede 3 kisiye ulasilamadigi bilgisi var
Insallah iyilerdir. dua etmekten baska elimizden gelen bi sey yok malesef
ve bugun depremin 4. gunu
Depremin artcilari devam ediyor, surekli sallaniyoruz yani
Tsunami icin henuz gitti diyemediklerini, deniz, sahil, nehir gibi yerlerden uzak durulmasi gerektigi dun aldigimiz bilgilerden
Ama beni en cok korkutan sey Nukleer santraller malesef
Fukushimada 3 tane var bildigim kadari ile
bunlardan ikisi zaten sorunluydu, dun ucuncu santralde de sizinti olabiliecegi soylenmeye basladi
Fukushima bolgesindeonce 10 km olan karantina bolgesi sonra
20 km cikti
Cumartesi gununden tahliyeler basladi zaten
Ama Tokyo guvenli demislerdi
Bizde onun sevinci ile umutlanmistik
Dun aksam saatlerinde
Fransa Tokyo da ki vatandaslarina Tokyoyu terk etmelerini soyledigi haberini alinca
Basimdan asagi kaynar sular bosaniyor sandim
Ne demek yaa?
Tokyoyu terk edin seviyesine geldiyse durum ciddi demek oluyor
Japonlarda saolsunlar cok ketum, agizlarindan laf alabilirsen ne ala,
Hic bir resmi kurum bu haber ile ilgili yorum yapmiyor, neden yaaa
en azindan boyle bi sey var ama kontrol altina almaya calisiyoruz demiyorlar?
ben de kendi cabalarimla bi kac kisi ile gorustum
Bunlardan biri bu konu ile ilgili bi kisi, ben de tesadufen tanidim,
hani gokte ararken yerde bulursun ya oyle bi sey,
Rica ettim kirmadi beni saolsun,
Gercekten bi Turkten bunlari duymak cok rahatlaci oldu benim
benim yazdiklarim onemli degil
onun bu konu ile ilgili yazdiklarini sizlerde okuyun istedim

Dun  13.03.2011

* nukleer patlama olmadi, binada patlama oldu sogutma calismalari sirasinda.
Havaya bir miktar radyasyon sacilmis durumda,
tokyoda da radyasyon tesbit edildigine dair bir haber ulasti elime, ancak cok az bir miktarmis,
Bir reaktorde daha patlama bekleniyor ama onemli birsey degil deniyor.
Yine sogutmayla ilgili ortaya cikan bi durum.
Potassium iodine tabletleri burda bulmak zormus ve
radyasyon emilimini onluyormus ama dikkatli kullanmak gerek tabletleri


*  Burda ben sahsen hop oturup hop kalkiyorum ama japonlarda bir rahatlik hakim.
Marketlere kostular hep. Su, ekmek depoluyorlar. Yiyecek aliyorlar hep.
Ama yine de herkes isinde gucunde,... hayat devam ediyor(magazalarij cogu hala kapali)

Turkiyede haberlerin abartildigini duydum. "sanki bizden bir daha hic haber alinamayacakmis gibi" diyorlardi. Bu 3 gun icinde %70 olasilikla siddeti 7 nin ustunde bir deprem daha olacak,
merkez ussunden emin degilim ama biraz uzakta sanirsam, yine de tsunami endisesi hakim.
Burda durum bu simdilik. Haberleri takip ediyoruz


Su anda yayilan radyasyon onemsenmeyecek bir seviyede ve surekli bir radyasyon sizintisi yok.
Sizdi ve bitti. Arada bir reaktoru sogutma isleminde basinci azaltmaya calisirlarken sizdi
Tahliye alani 10kmden 20ye cikti patlama sonrasinda,
ondan beridir bir gelisme yok.
Ben de turkiye ucagina rezervasyon yaptirdim worst case scenerio olarak.
Bavulumu aldim ve arkadasin evine yollaniyorum.
Duruma bakip japonyanin guneyine gitcez gerekirse.
Arkadaslarimin bir kismi su an Kyotoya kacmis durumda.
Ama benim burda yapacak cok isim var oyle hemen trene atlayip kacayim yapamadim 
Simdilik tehlikeli bir durum yok ama
her an buyuk bir sizinti olabilir endisesi gecmediginden insanlar panik oluyorlar.
Insallah durum yakinda kontrol altina alinir
bugun 14.03.2011

* Acikcasi daha kapsamli bilgi vermek isterdim ancak burda da pek bir bilgi yok.
Nukleer santral hakkindaki en son haber pek ic acici degildi.
Sogutma icin suyun yetmeyebilecegi gibi bir haber cikti.
Durum kontrol altinda gibi gozukuyor ama buyuk bir sizintinin,
cekirdekte bir erimenin olma olasiligini da yadsiyamiyorlar. Olur/olmaz da diyemiyorlar.
Fransa da vatandaslarina en az 2 hafta Japonyadan uzaklasmalari cagrisinda bulunmus.
Bir tur guvenlik onlemi, ne olur ne olmaz diye.
Su anda asil konu Tokyoda bugun sabahtan baslayacak elektrik kesintisi.
Tokyonun merkezinde bir kesinti bugun icin gorunmuyor ancak
tokyonun cevre semtlerinde 3-6 saat arasi bir kesinti yasanacak.
Bazi tren hatlari da bu durumdan etkilenecek.
Bazi yorelere kesinti sirasinda tren kesilcek/tren sayisu azalacak.
Halki asansor kullanirken kesinti saatlerine dikkat etmeleri konusunda,
atmlerin bazi saatlerde devre disi kalabilmesi olasiligi konusunda uyariyorlar.
Yine de japonlarda asiri bir panik soz konusu degil.
Sabah kalkip islerine gidecekler, normal yasamlarini surdurmeye calisiyorlar ve
birlik beraberlik duygusu hakim.


* Az önce hocayla konustum da (Japon) dedim ki ölü sayisinin 10.000 leri bulmasi bekleniyormus,
o da çok çok daha fazla olabilir çünkü sehir yok olmus dedi.
Insanlar tabi ki bu tür felaketler konusunda egitimliler
ancak ne kadari kacarbilir ki çok etkiliydi tsunami dedi.
Resmi ölü sayisi sanirim su anda 1000e yaklasti ama, kayiplar 10.000leri buluyormus.
Osaka da hava dün çok güzeldi ama ondan önceki günlerde çok soguktu.
Kuzey taraflari buradan çok daha soguk, insanlar üsüyorlar büyük olasilik,
deprem bölgesindekiler spor salonularinda kaliyorlar gördügüm kadariyla TVlerden.
Tokyo'ya su anda ulasim yok ancak hizli trenler (seferlerini elektrik harcamasini azaltmak için düsürmüsler), batiya seferlerini düzenliyorlarmis.
Insanlar su anda evlerindeler ama hala en az 7 siddetinde depremler bekleniyormus o civarda malesef.
3 dakika da bir sallaniyorlarmis hala nerdeyse.
Bunlari hep hocamdan duydum ki ailesi Tokyo'da yasiyor


Bununla beraber saat 10:05 de tekar deprem oldugu icin tren seferleri durdu
Telefonlar yogunluktan kitlendi
Telefonlar gidince En buyuk iletisim kaynagimiz Facebook ve twitter
simdilik dua etmekten ve dua istemekten baska caremiz yok
Biz cok sukur iyiyiz ama asil deprem bolgesindekilere Allah yardim etsin
Dualariniz eksik etmeyin lutfen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder