2011/03/13

Japonyada deprem, tsunami 2, gun


Bugun Japonyada ki deprem 2. gunu
Articilar devam ediyor malesef
Kac tane oldu sayamadik,
ama benim en cok hissetigim 15:30da bi tane
aksam 21:40 ve gece 23:25 olanlari cok sertti.
23:25 olanda isten eve donmek icin istasyonda tren bekliyordum.
birden bi alarm caldi, sonra anons geldi
deprem sebebi ile tren durdu.      
eve donemeyecegiz galiba dedim
ama 10 dakika sonra tekrar calismaya basladi
saga saglim eve donduk cok sukur

Aslina bakilirsa Japnyada hayat normale dondu diyebiliriz
Haberlerde insanalara sakin olmalari, panik yapmamalari soyleniyor,
ve durum abartilmiyor, ne bilinmesi gerekiyorsa sadece o soyleniyor,
Hani bizde ki gibi
Flash Flash Flash
sabaha kadar deprem olacak evlere girmeyin,
uyumayin,
yemeyin,
icmeyin,
stok yapin
demiyorlar bunlar

Sakin olun,
kontrol altinda,
oldu ama sorun yok,
panik yapmayin,
panik yaparsaniz etrefinizda panik olur
mudahale edildi,
yapildi edildi diyerek
bizim ozellikle yarattigimiz panik ortamini yaratmamak icin ugrasiyorlar
Beni en cok korkutan nukleer santrallerde cikan kazalar
Cunku deprem ussu olan yerlerden biri Fukushima
Fukushimada 3 tane nukleer santral var
bunlarin ikisinde kaza cikmis
Ve nukleer gaz sizintisi varmis
ne yapariz diy edusundum,
cunku deprem bizi vurmadi ama sonucta nukller sizinti sakaya gelmez
hava yolu ile bir anda Tokyoyu bulur,
acikcasi cok korktum,
bi de twitter de bi yazi gordum
Fukushimada devletin
insanlari evlerine girmeleri ve kapilari, pencereleri, havalandirmalari kapatip
mumkun oldugunca hava ile temaslarini kesmelerini soyledigi bi yazi okuyunca daha da cok korktum
daha sonra baska birisinin Fukushima bolgesinin 20km etrafini karantiya alindigini yazmasi ile korkum daha da cok artti
En sonun da bi prof. cikti ve
Tokyonun su an da ki seviyedeki gaz ile tehdit altinda olmayacagini yazdi ve icim rahatladi
en azindan simdilik guvendeyiz

Aichikende bi arkadasim var, telefonlar surekli kesildigi icin ulasamamistim, mail yazmis, iyi oldugunu ogrenince cok ama cok sevindim
Telefonlar hala sorunlu, kesilmeler var
Cok sukur nette bi sorun yokda rahat rahat bilgi alabiliyoruz
( televizyonum yok, eksikligini de hic hissetmiyorum ama bu gibi durumlarda keske olsa deniyor galiba )

Aksam eve dondum ve baska bi deprem bolgesi olan Sendai da bi arkadasimiz oldugunu ogrendim
Gideceklerini biliyordum ama erken diye dusunmemistim,
meger 1 ay once gitmisler, kiz 8 aylik hamile ;(
butun sehir gibi onlarin evleri de su altinda kalmis
su an da bi okulda toplanmislar
arabalarinda cok az bi benzinleri kalmis onu da eger acil dogum falan olursa diye kullanamiyorlarmis
yemek dagitiyorlar ama sonucta her seyi yiyemedigimiz icin yemek sorunu var
hijyen sorunu var hamile kadin
isinma sorunu var
elektirkleri yeni gelmis sadece iyi olduklarini biliyoruz,
iletisim yok
cok merak ediyoruz ama elimizden dua etmekten baska bi sey gelmiyor
insallah en kisa zamanda her sey eskisi gibi olur,
cok zor
gurbette bunlari yasamak cok zor
kimseyi uzmemek icin sahte senaryolar yazmak cok zor
biz bile defalarca konusmamiza ragmen zor ikna ettik
onun annesi babasi ne  yapsin ?
o kiz ne yapsin?
Dualarinizi esirgemeyin lutfen
Merak edilecek hic bi sey yok cougumuzda ama sizin yanimizda oldugunuzu bilmek guc veriyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder