2010/12/29

Japonya ile Nukleer Anlasma



Sinopta yapilacak olan nukleer merkez olayi
kimisi ne kadar iyi dedi
kimisi tehlikelerinden soz etti
Ama kimse cikip demediki
ya avrupada var,
arap ulkelerinde var,
japonyada var,
korede var
ustelik anlasma yapilan ulke Japonya
Japonya alooo
yok efendim daha once
japonyada bi kac yerde kaza olmus patlama olmus,
sizma olmus
Kim nasil 100% garanti versin?
Japonlar cok milliyetci hatta bazen irkci olabilirler
Eger japonyada yaptiklari fabrikada hata olduysa ki olmamasi mumkun degil
sonucta kul yapisi bu
eskir, yipranir, kirilir,
sonuc olarak her sey olabilir
mutlaka sorunlar cikacaktir
ama sadece sorunlar cikti ve cikacak diye yapilmamasi gerekmiyor degil
bence burda tartisilmasi gereken sorun yapilmasi degil
kimin yapacagi olmali
neden biz degilde elin japonu yapiyor?_
biz neden hep baskalarina yaptirmayi cozum olarak goruyoruz
neden o kadar para bizim ulkmiz disina cikiyor
afedersiniz ufacik Guney kore bile yapiyor ama biz yapamiyoruz
Neden?
Koreye ben iki defa gittim
Baskent Seul ayni bizim anadolu sehirlerimiz gibi
Birakin Istanbulu Ankarayi cok daha ufak sehirlerimiz gibi geldi bana
Ama adamlar bize nukleer enerji kurmak istediler ve japonyayi kendilerine rakip goruyorlar
neyse aslinda konu bu degildi ama
yazalim madem
Guney koreden neyimiz eksik bizim
neden bizim kendi insanimiz degilde yabancilara guvenelim
yapilacaksa biz yapsak daha iyi olmazmi
Farkettimde konu hep ayni yerde donemeye basladi neyse
buraya bi yazi koyacaktim
karadenizi bekleyen nukleer felaket gibisinden bi yaziydi
bulamadim
ama aramalar devam eger bulursam gun icinde kesin eklerim
gece saa 4:30 daha dogrusu sabah oldugu icin ben yatiyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder