2011/01/20

Japonya'da Turk izleri 1.

 Daha once yazmistim.
Japoyada bazen Turkiyeye ait seyler gorunce acayip heyecanlaniyorum
Eminim herkes oyle hissediyordur.
Elimizde degil yani.
Bundan sonra gozume takilan Turkiye ile ilgili resmini cekebilidigim seyleri burada sizinle paylasacagim

Bu seferki konumuz makarna
markasini daha once duymadi, yeni cikmis olabilir ve ya japon firmalar tarafindan Turkiyede urettirilmis olabilir.
Daha once Japonyanin en buyuk supermarketlerinden AeonSupermarketlerinin kendi markasinda satisa sundugu
makarnalari Gaziantepte urettigini, ve yine kendi markalari altinda satia sunmak icin havlu vb. urunler icin arastirma yaptiklarini, ve hatta Gaziantepteki uretim yerini ziyaret ve pazar arastirmasi icin Turkiyeyi ziyaret etmislerdi . Cok degil bi kac ay onceki olay dan bahsediyoruz. Aramaya inanin ve google da bi gezinitye cikin bence

 Makarnayi gorudum yer ( sanki asker arkadasim gibi oldu )
100yen shoplardan birisi.
Evin yakinlarinda bi yer. her sey var bizdeki bakkalar gibi dusunebiliriz. sebze meyva bile var.
sut almak icin gitmistim. Huyum kurusun yiyecekk gorunce kendimi kaybettigim icin hepsine bi goz atarken
dedim bi de makarna salatasi yapalim
makarna reyonuna gittim ve bakinmaya basladim.
icindekiler kismini okumadan hayatta bisey almam
bi baktim
原産国名 : トルコ
uretim yeri Turkiye
nasil sevindim nasil sevindim
malesef hangi sehir oldugu yazmiyordu
arayip sormayi bi dusunmedim degil ama
kesin deli bu manyak
diye dusunmesinler diye kendimi dizginledim
olsun bu bile bence harika
3 cesit makarna vardi
cubuk makarna ( evet cubuk!)
burgu makarna
kalem makarna
hepsi Turk mali
ben kendi adima uretici firmayi eger ogrenebilseydim
Tebrik etmek isterdim
Cunku japonyaya mal satabilen firma benim gozumde
dunya standatlarini yakalamis demektir.
Yiyecek ithalinde dunyanin hic bir ulkesi japonya kadar titiz calisamaz,
avrupaya pek cok urun gonderebilirken neden japonyaya bu kadar sinirli sayida urun gonderiyoruz acaba diye dusunmek lazim
avrupa kabul etse bile japonya etmeyebiliyor
ve kurallari da hic ama hic esnemiyor.


her ne kadar Japonlar bize makine satarken
bizim onlara greyfurt vay makarna satmamiz hos olmasa olsun 
belki bi gun biz de disaridan almak yerine teknolojimizi kendimiz uretiriz diyorum
Devam edecek....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder